HÍREK
Kezdetét vette szemléletformáló projektünk:
2019. szeptember
EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS OKTATÁSI KÖZPONT
Sajtóközlemény
"Ember és környezet" -
Energiatudatosság és környezeti szemléletformálás Hevesen
A hevesi Eötvös József Református Oktatási Központ 2016 októberében támogatási kérelmet nyújtott be a "Szemléletformálási programok" - KEHOP konstrukció keretén belül, mely kérelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásra érdemesnek ítélt.
A projekt célkitűzése, hogy átfogó környezetvédelmi, energiatudatossági szemléletformálást érjen el a helyi lakosság körében. A projekt elsődleges, közvetlen célcsoportját az intézmény tanulói adják, akik a Heves városi fiatalokból és hevesi járás településeinek fiataljaiból áll. A szülői minta befolyásolja a fiatalok energiatudatos magatartását is, ezért a projekt keretén belül nagy hangsúly kerül a család bevonására a különböző programokban, mint például az Energiatudatossági szemléletformáló kampányok, előadássorozatok és versenyek. A projekt 1 éve alatt 525 fő aktív elérését és 200 fő passzív elérését tervezzük a különféle programok, rendezvények, tevékenységek révén.
A projekt címe: "EMBER ÉS KÖRNYEZET" - ENERGIATUDATOSSÁG ÉS KÖRNYEZETI SZEMLÉLETFORMÁLÁS HEVESEN
Projektazonosító: KEHOP-5.4.1-16-2016-00058
Támogatás összege: 4,68 MILLIÓ FORINT
Megvalósítás ideje: 2019.09.01. - 2020.08.31.
Eredményesen kezdetét vette az energiatudatossági szemléletformálás
2019. október
Az energia- és klímatudatos viselkedés kialakításához először a megfelelő háttérismeretek megteremtése szükséges.
A foglalkozás során a tanulók felelevenítették a fosszilis és megújuló energiahordozók típusaival kapcsolatos ismereteiket. Megismerték, a kitermelés módjait, annak a környezetre gyakorolt hatásait. Példákat kerestek az alkalmazási területekre, megfogalmaztak a hasznosítással kapcsolatos előnyöket és hátrányokat.
A foglalkozás során megismerték a fenntarthatóság fogalmát, jelentőségét.
Ismereteket szereztek magyarországi energiafelhasználás helyzetéről.
VáltoztaTÁSKA - energiatudatos szakköri szerveződés
2019. november
A foglalkozáson a
14-18 és 19-39 éves korosztály tagjai vesznek részt.
A foglalkozás során a tanulók megismerhetik a környezet- és a természetvédelem fogalmát, a két tevékenység közös elemeit és különbségei. Megismerik természetvédelem tevékenységi köreit, a védelem formáit. Betekintést nyernek a legfontosabb nemzetközi egyezmények céljaiba. Felelevenítik a magyarországi természetvédelem formáival kapcsolatos ismereteiket. Közös gondolkodás során összegyűjtötik a környezetvédelem globális kérdéseit és a védelem területeit.
Energiatudatosság a
mindennapokban.Tájékoztató
előadások intézményi dolgozóknak
2019. november
A tájékoztató előadások célja a települési intézményhálózat munkavállalóinak tartott szemléletformáló energiatudatossággal kapcsolatos előadás-sorozat keretében az információs, szemléletformáló programsorozatokkal, kampányokkal, képzésekkel, közösségi együttműködések megvalósításával az előadás-sorozat hozzájárul a kompetens és felelős magatartás elterjedéséhez, az energiatudatos életmód értékeinek és eszközeinek széles körű elterjesztéséhez, valamint a kapcsolódó nem formális tanulási helyzetek ösztönzéséhez és végső soron a megújuló energia-felhasználás növekedéséhez és az energiafelhasználás csökkentéséhez.
Tanulmányi út,
üzemlátogatás
2019. december
A
tanulmányút, üzemlátogatás célja a szakmai ismeretek megszerzése volt a
tanulmányi látogatások, találkozások és beszélgetések során. A tanulmányút
célja, hogy a diákok lehetőséget kaptak a tudományos életben való megjelenésre,
tapasztalatszerzésre. Megismertettük
tanulóinkkal azokat a
jelenlegi folyamatokat, amelyek
következményeként bolygónkon környezeti válságjelenségek mutatkoznak.
Szerettük volna elérni, hogy konkrét
hazai példákon ismerjék
fel a társadalmi-gazdasági modernizáció pozitív és
negatív környezeti következményeit.
A tanulmányutak,
üzemlátogatások során a tanulók szakmai vezetéssel ismerték meg és sajátították
el az energiaforrások működését, lehetőséges módszereit, miközben lehetőséget
kapnak a tudományos életben való tapasztalatszerzésre, miközben a természettudományokhoz
köthető kompetenciáik fejlődnek. Az interaktív
bemutatók során a résztvevőknek lehetősége nyílt a szakértőktől kérdezni a
témában, ez kölcsönös, közvetlen kapcsolatot feltételez a szakértők és a
résztvevők között. A tanulmányi út végén
minden tanuló leírta tapasztalatait az erőművek működésével, gazdálkodásával,
környezeti hatásairól, amelyet a szakkör keretében meg is osztott a
csoporttagokkal és lehetőség nyílik a tapasztaltak megvitatására. Az
üzemlátogatások során kialakuló kétirányú kommunikáció és a tapasztalati beszámolók
megírása, közös megvitatása aktív részvételt igényelt a résztvevőktől.